Vertrek en aankomst.

28 mei 2023 - Gorée, Senegal

Lieve allemaal,

Na een lange voorbereiding van veel mailverkeer en verplichte online-cursussen is de dag van afreizen dan eindelijk aangebroken.

Met alle informatie over o.a. gebruik van de Omnicel voorraadkasten, wat te doen bij een piratenaanval en hoe om te gaan met child abuse, vertrekken wij met onze bullen naar Brussel om daar het vliegtuig te pakken naar Dakar, Senegal.

Onze vlucht verloopt voorspoedig en na wat onderhandelen met de douane van Senegal over 2 zware, extra koffers met machineonderdelen voor Mercy Ships die we meekregen, konden wij ons in de hal van het vliegveld melden bij de chauffeur die ons kwam ophalen om ons naar het schip te brengen.

Ruim 36 graden en nog een uur in de auto zonder airco maar met gelukkig wel arco, reden we samen met nog 2 nieuwkomers naar het schip. De aanblik van het schip in de haven was overweldigend. Wat is ze gigantisch! Nog even een uitdaging om met onze bagage de steile trap op te komen naar de toegang, maar gelukkig zijn er altijd helpende handen in de buurt.

Er volgt een teleurstelling over het feit dat we niet samen een hut delen. We zijn onmogelijk ver van elkaar geplaatst en het feit dat we zussen zijn en elkaar dus kennen is nergens doorgedrongen. Helaas is hier even niets aan te doen en we maken beide kennis met onze "cabinmates". Misschien dat er maandag nog iets te ruilen is.

Na het avondeten wacht ons een uitgebreide rondleiding over het schip. 12 Etages van voor tot achter, verschillende trappenhuizen, bakboord en stuurboord,  afdelingen, school, alle facaliteiten aan boord, het zwembad, de brug van de kapitein, alles wordt bezocht. Het duizelt ons, we gaan zeker nog meerdere keren de weg kwijt raken hier.

Na een goede nachtrust ontmoeten we onze teamleidster, een oude bekende uit Kameroen. Ze biedt ons spontaan een rondleiding op het OK complex aan, waar we gisteren niet mochten komen. Wat een indrukwekkende afdeling. We krijgen meteen zin om er te beginnen. Maandag ( 2de pinksterdag kennen ze hier niet) eerst nog een lange en vermoeiende introductiedag. Volgens de planning worden we van 7.30 tot 19.00 uur bezig gehouden. Dinsdag mogen we dan eindelijk op de OK beginnen.

Groetjes,

Anque & Irene

1. Ivo:
    28 mei 2023
    Leuk eerste verhaal, we blijven jullie volgen! X
  2. David:
    Succes morgen!
  3. Ina:
    28 mei 2023
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn succes daar!
  4. Klarinda:
    28 mei 2023
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Succes de komende tijd!
  5. Ity gijselaar:
    29 mei 2023
    dank je voor je uitgebreide verslag en veel succes morgen.
  6. Marjolein:
    29 mei 2023
    Heel veel succes morgen!! XX
  7. Dolly t hart:
    30 mei 2023
    Zo leuk om jullie weer te volgen,veel werkplezier
  8. Gery:
    30 mei 2023
    Heel veel succes, leuk om jullie te volgen.
  9. Monique:
    31 mei 2023
    Wat een indrukken zeg! Succes daar.
  10. Wil leusink:
    1 juni 2023
    Leuk, een mooi uitgebreid verslag. Heel veel succes en veel werkplezier.